divendres, 26 de desembre del 2008

Conclusions miniactivitat 2.5


En aquesta activitat he après que a través de les noves tecnologies podem ajudar als infants i potenciar el seu aprenentatge de forma significativa, i així construir un coneixement. Es produeix una interacció entre la informació inicial i la nova informació. Tot plegat permet desenvolupar habilitats per resoldre problemes, utilitzant el pensament crític o la creativitat (explorant, indagant, descobrint, comprovant, interactuant), construint més interpretacions i representacions significatives del tema tractat.
Davant la pregunta què he après amb les tecnologies? Sincerament he estat fent un aprenentatge constant. He après a escannejar, fer hipervincles, insertar paquets amb so, inserir el resultat d’un document de text, a utilitzar el cmap, etc. és tanta la informació que he rebut,... que hem resulta difícil expressar-ho. En el meu interior ha hagut un procés constructiu intern, s’han establert múltiples connexions i relacions entre els conceptes nous amb aquells coneixements previs que tenia al començament de l’assignatura. Comparant els coneixements actuals amb els recollits a l’avaluació de coneixements previs puc veure que hi ha un canvi significatiu. A través e les diferents activitats que hem anat realitzant al llarg del semestre, he anat substituint, reorganitzant i ampliant els coneixements que tenia des de bon començament.
He anat construint més interpretacions i representacions significatives dels temes tractats, creant un nou model mental.

Analitzant els principis de l’aprenentatge significatiu que m’han portat cap a aquest canvi conceptual puc dir que:
- S’ha produït un canvi d’aprenentatge actiu per la disposició a realitzar les diferents activitats que se’ns ha plantejat.
- Un aprenentatge constructiu, a partir dels coneixements previs he anat modificant els meus esquemes per acomodar les idees noves.
- Treball col·laboració compartint totes les aportacions, reflexions, missatges dels meus companys/es.
- Aprenentatge intencional, amb la necessitat i interès per saber més.
- Aprenentatge conversacional, la construcció dels meus aprenentatges a partir de les interaccions amb els companys/es.
- Aprenentatge contextualitzat, interacció amb les activitats i amb els companys
- Aprenentatge reflexiu, desenvolupament del pensament analític, pragmàtic i dialèctic