
Realment ha estat molt interessant la quantitat d’informació que hem rebut durant tots aquests dies. Entre el debat i tota la documentació que se’ns ha facilitat podem dir que ja sé una mica més. He après conceptes nous i les noves relacions o formes d’entendre la complexa relació entre ciència, tecnologia, societat i educació.
La miniactivitat 1.3 hem hagut de seguir un procediment per poder elaborar-la:
a. Un cop llegits tots els articles i haver instal·lat el cmap: http://cmap.ihmc.us/download/, hem construït un mapa conceptual a partir de l’article de Domènech i Tirado.
b. A partir del mapa, he confegit un altre, tenint com a base el primer, on he anat incorporat aquells conceptes nous de la lectura del mòdul i del debat.
c. Un cop elaborat el segon mapa, que ha estat molt més ampli, he elaborat un informe amb aquells conceptes que he anat aprenent i les noves relacions entre la ciència, tecnologia, societat i educació.
d. Finalment he penjat en el bloc els dos mapes que he elaborat per veure la seva evolució i les conclusions.
A partir del document de Domènech i Tirado i del mòdul, he vist l’evolució de la tecnologia fins l’actualitat, i les complexes relacions que s’estableixen entre CTS. He pogut analitzar les TIC en la societat de la informació. Com s’han convertit en eines bàsiques de desenvolupament. Un exemple d’aquesta eina és Internet que ha transformat les possibilitats d’accés a la informació en el món sencer, canviant la nostra forma de comunicar i de les rutines diàries en els àmbits de treball.
L’ús de les TIC representa una variació notable en la societat i a la llarga un canvi en l’educació, en les relacions interpersonals i en la forma d’estendre i generar coneixements.
Per acabar vull afegir que m’ha agradat molt elaborar els mapes conceptuals, al principi ha estat desesperant ja que no tenia el domini suficient per elaborar-los però, un cop dominats et passes hores i hores intentant fent connexions i buscant els conceptes per poder-los relacionar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada